Neue Zahlen die der MI zu denken geben sollten

Trotz oder oder gerade wegen der "Pay what you want" Strategie zu Radioheads "In Rainbows" Album wurde es massivst in Filesharingbörsen getauscht. Alleine am ersten Tag dreimal so häufig wie das Panic At The Disco Album in einer Woche getauscht wurde.
Zwei britische Anlaysten schauten sich die Zahlen an ("In Rainbows, On Torrents") und beobachteten, wie sich der Erfolg des Albums entwickelte und kommen zu dem Schluss, dass die Sichtweise der Musikindustrie, dass getauschte Dateien verlorene Verkäufe bedeuten, so nicht haltbar ist.

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When it comes to judging whether an album is a success these days, the old metrics just don't cut it. (...)
All of this torrenting of In Rainbows contributed to the album making such a big impression on a listening public that's bombarded with an ever-increasing amount of information. Without its album being so widely traded, would Radiohead's album have shot to the top of the charts? Would their worldwide tour be such a smashing success?
Not necessarily, says the report, and we agree.
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Garland and Page came to the undeniable conclusion that the music industry needs to stop thinking of shared files as lost sales, and start treating them as an aspect of reality upon which they can build part of their businesses. (...)

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